måndag 17 januari 2011

Gaaaahhhhh....

Förbannade jävla hund som fått en sådan usel uppfostran och liv innan hon kom till oss att hon inte fattar att hon gör fel.
Förbannade jävla kropp och värk som gör att jag inte orka fostra henne med styrka. Viljan finns men inte orken!

Kort koppel idag vid möte med annan hund. Vi hann förbi innan hon för att komma loss försökte hugga mig - som tur var hade jag vantarna på mig MEN NU får det vara nog. Hör inte ägaren av sig under dagen så får jag kontakta polisen!

Jag skulle ha fröken Angel på prov en vecka hon har nu varit två veckor och jag anser att det räcker för att bli övertygad om att hon är FEL för OSS!!!

När oviljan att ha henne kvar blir så stor känns det som att jag inte vill se henne mer även om det gör ont i mig för jag vet att hon kan vara snäll och duktig oxå. Men troligtvis har hennes uppväxt satt för många spår i henne som kan vara/bli svåra att arbeta bort. Men det får någon annan ta hand om.

Jag har pratat med barnen och på lördag åker vi och tittar på annan/andra hund/ar.
Mer i vår storlek, en barnkär ras och en ras vi sedan tidigare har kännedom om.

Den som dömer ut mig som IDIOT att ha tagit denna hund vi nu har hemma kan Dra åt helvete och brinna där för evigt då jag själv inte valt att ha Angel utan tog henne akut då mitt X pga astma inte kunde ha henne kvar. Tänk efter - tänk om!

Trött på nötter och idioter. Tänk om man fick leva sitt eget liv så som man själv väljer och planerar utan att andra ska lägga sig i och tro att de vet bäst. Vad underbart allt vore då.

Tack ni som på facebook faktiskt försvarade mig mot idioterna Maria och Jens.
Men som ni såg - somliga straffar Gud - läs Jenny - med detsamma. Hemligheter som jag visste om Jens hoppas jag är högsta topic i det hemmet idag. Kanske de båda lär sig att inte lägga näsan i blöt och vara besserwisser utan bättre vetande =)

Nu ska jag se över mitt plugg lite innan jag kommer dyka ner i sängen ett par timmar. X:et åkte med tåget 5.35 - nää just det utbytt mot buss var det jue men hur som helst så var det bara att stiga ur sängen 4.40 - grattis Jenny. Inte lite trött nu =(

Ha en toppendag alla Godingar, ni andra får väl iallafall försöka.

Kram Jenny

2 kommentarer:

  1. Nu hade jag bara Angel några timmar men hennes uppväxt gjorde sig synlig..

    Är hon chippad?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om hon är chippad. Men idag kör jag henne tillbaka till ägaren.

    SvaraRadera