lördag 22 januari 2011

Läxor... hmm what??...

Borde plugga men har bara påbörjat alla uppgifter i Folkhälsa. Och inte är de många men de är TRÅKIGA!!!
Själv har jag haft fullt upp med att hjälpa till med hund samtidigt som studier skulle startas och medicineringen skulle läggas om - LITE MYCKET... på en och samma gång.
Men nu är det helg och jag tänker inte ens stanna vid tanken på att plugga - men kan erkänna att jag tänkte lite länge just där... vid stanna... =)

Det går bättre och bättre med Bull ( Ben Nevis ) och Heike. Dock har Heike lite kli i munnen så han började tugga på en vinkelvägg i hallen - så nu har vi bunkrat upp med tuggleksaker och tuggpinnar för att han ska tugga på det istället för andra viktiga saker.



Inte lätt fota svart hund =)

Kisseriet inne verkar gå bättre. En kiss olycka imorse mellan första promenaden och andra då jag sov. Bajsolycka precis när jag ska ta på mig skorna för att gå promenad nummer två - suck... Varför inte vänta =)
Sen kissolycka nu tidigt på kvällen vilket jag anser är bra för antalet olyckor har sjunkit på de är få dagarna. Så bättre lär det bli.
Idag har de även fått vara inne i vardagsrummet och nosat runt för att bekanta sig även med den omgivningen. Men bara en stund i taget. Och det avbröts till slut av kissningen.

Nog om hundarna - de kommer nu sova tills jag går sista rundan och då kommer de piggna till och inte låta mig somna på en gång - precis som igår kväll och imorse =)

Här blir det varmt bad och slappa i soffan tills Adrian väljer att lägga sig så ska jag sedan sätta mig framför en film hade jag tänkt.

Och senare i natt blir det "fylletaxi". Ska köra hem väninna plus ev. en arbetskamrat som är ute och svirar på stan ikväll. Hoppas jag hinner sova en stund innan de ringer om skjuts =)

Hoppas ni andra får en fin lördagskväll och skön söndags sovmorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar