torsdag 26 augusti 2010

Barn gör inte som vuxna säger utan de gör som vi gör...

... men nu blev det tvärtom...
För mina tankar om att starta en bloggsida har pågått länge. Ska jag eller ska jag inte...
Jag har då och då tittat in till andra bloggare och bloggerskor men aldrig vågat ta steget. Men nu då min elva åriga tös skaffat en blogg så ska väl inte mamma vara sämre... så nu sitter jag alltså här och har klurat ut hur man gör... kan kanske även på så sätt skona mina facebook vänner från alla mina ibland "onödiga" inlägg.

Det kan vara väldigt nyttigt att skriva av sig tankar och känslor ibland och kanske på så sätt även finna lösningar på ting som kan verka helt olösbara...

Om jag ska fundera på hur jag mår idag så känns mitt liv helt okey och det är inte många saker jag skulle vilja ändra på förutom det mer materiella men sådant kan vänta.
Vårt stora problem just nu familjemässigt förutom det strul som försigår med de två yngre barnens pappa är just att min funktionshindrade son har blivit mer besvärlig och kräver mer omsorg. Begäran till LSS är ifylld och jag ska försöka hinna lämna in den direkt på plats imorgon fredag.
Fredagkvällen viker jag åt ett par timmar på relaxavdelning på medley här i stan med efterföljande middag ute och som avslutning bio då vi ska se Inception jag och min syster... så det var inte någon kärleksafton det var frågan om, rent önsketänkande även från mig men man vet ju aldrig vad som händer framåt. Men det sak bli jätteroligt att hitta på detta med min syster.

Nu väntar mitt varma bad och sedan blir det en god natts sömn inför morgon dagen med allt vad den innehåller.

Den mystiska fikan som var planerad till eftermiddagen har jag avbokat då jag anser att dåligt uppförande med gap och skrik över telefon inte får mig på vidare gott mod inför en fika med fienden =) även om den som gapade var andra parten och inte fikasällskapet...

Jaja jag som är galen kanske som ens funderar på att släppa in dem i mitt liv men jag är vuxen människa och vet att alla är värda en chans. Om de sedan tar den och gör rätt det är en annan sak och inte upp till mig!

På återseende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar