söndag 29 augusti 2010

Ja vad kan man egentligen säga om gårdagen??

Igår var det plugg som stod på schema... och jo visst någon uppgift blev det. Men sedan blev jag trött och självklart ringde inte alarmet när det skulle så jag vaknade sent och fick stressa med dusch, hänga tvätt och klä mig då jag lovat att hämta upp en god vän från en kursledar utbildning.

Väl i bilen får jag veta att han inte är klar på ytterligare fyrtio minuter så jag kör hem till min syster för en kopp te och med nyheten om att jag visst ska få följa med till Harrys på kvällen då en del från kursledar utbildningen skulle ses där för middag. Och jag skulle ju hinna hem för ombyte. Trodde jag...

När jag väl hämtat upp min gode vän J. körde vi hem till honom och han började fixa till sig medans jag väntade i soffan.. tiden rann på och NÄÄ jag hann inte köra hem utan fick vackert gå till Harrys i min VÄLDIGT lila stickade tunika med svarta leggins, svarta benvärmare och svarta basketskor JIPPIE.. NOT!!!

Men det var trevligt sällskap och vi blev åtta stycken som hade trevligt tillsammans. Jag beställde Ceasar Sallad och Cola vilket smakade helt okey vilket man borde kunna önska med tanke på salladens kostnad på 140 kr om jag inte minns fel men J. bjöd mig eller bjöd igen för jag bjöd ju förra gången hehe.
När dansen väl kom igång med hög musik då ville J gå hem så det var ju bara att följa efter... Därav att jag inte har varken huvudvärk eller träningsvärk - endast en stämpel på handleden med texten "harrys".

Vaknade efter en natt i lite för trång säng och alldeles för tidigt enligt mig för att köra J åter till kursledar utbildning. Själv skulle jag hem och plugga lite men blev uppringd av mitt ex som behövde hämtas på annan ort. Funderade en stund och bestämde mig för att ställa upp. Körde och hämtade honom och nya tjejen, körde dem till stationen, betalade deras tågbiljett och skickade bekymren vidare till Oskarshamn =)

Nu blir det att fixa lite mat till kidzen och mig själv innan det är kväll och äntligen dags att efter två nätter få krama min egen kudde igen. Ack så den har varit saknad men kudden jag blev tilldelas hos J var helt okey den med väldigt okey faktiskt.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar