måndag 30 augusti 2010

Minnet ja det minnet...

På tal om knak igår kväll kom jag precis på att jag glömt bort att ringa...

Dagen började vi med att vakna jättetrötta men vi tog oss igenom frukost och skickade iväg Amanda till skolan. Adrian och jag hade tid på BVC för ett sista besök innan hans papper lämnas över till skolsköterskan... Jaha.. vad hade vi missat under våren då?? Jo en spruta... och jag som lovat Adrian att det inte skulle bli en spruta den här gången... Jag var inte mycket värd just då... Men nu är det bättre men med en stel arm på köpet!

Idag har vi varit på Thorax intensiven på studiebesök vilket var väldigt intressant och gav oss en inblick i vad som händer och sker runtom och med en patient som kommer in för hjärtinfarkt och vi fick se patientrummen mm. En rätt läskig film av där kärl byttes ut i hjärtat - tur jag inte hade ätit precis innan =).

Rätt många fram och åter samtal sms idag från Mr S.F himself. Och märkligt nog går inte budskapet "lämna mig ifred" fram... utan det fortsätter och fortsätter ända tills poletten trillat ner och han tror att han själv kommit på idén .... ja ja låt honom tro det om det blir lugnar så...SKÖNT ska det bli med lite tystnad - mobilbatteriet har ju fått en chock sista veckan...

Såg i reklambladet från Maxi idag att de sänkt priset på fodrade stövlar så Adrian och jag tog en sväng dit efter fritis och köpte ett par. Snart sex år och stl 31 ... det går fort. Han köpte även en leksak som han får använda när han städat sitt rum, han är där inne nu men jag tror inte att det städas.

Själv ska jag gå ut i köket och laga lite mat och det blir enkelt. Vi köpte färska hamburgare på Maxi och till det värmer vi sådana potatiskroketter och färdig bearnaisesås. Då blir Amanda glad =)

Ikväll vill jag gärna se en film igen känner jag men tar nog med lap topen in till sängen. Undrar just om jag inte snart är värd en tv på rummet igen... en sådan fin platt tv på väggen... Får se vad tomten kommer med helt enkelt.

Imorgon blir det skola ett par timmar och sen försöka plugga lita när jag kommit hem. Har mycket att fundera på just nu och känner ärligt att jag saknar ibland någon att bolla allt med... Men visst jag får ju bra svar =) av mig själv.

Bråttom bråttom... bäst jag skyndar mig med maten nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar