söndag 16 januari 2011

Orkar inte längre...

Nu har jag verkligen provat att ha Angel här hemma tillsammans med oss.
Tyvärr - pga att vi tar så bra hand om henne - aktiverar och ger henne bra mat så har hon byggt upp ett muskelpaket utan dess like och större ska hon bli.

Detta har fått mig att inse att hon inte är rätt hund för oss och ingen kan säga - Vad var det jag sa!!!!

För NEJ jag sa aldrig att jag tänkte mig en stor hund, jag sa aldrig att jag tänkte mig en kamphund, jag sa heller aldrig att jag skulle klara av det här MEN jag sa att jag ska ge det ett gott försök och jag ska hjälpa henne på bästa sätt.
Jag skaffade transportgaller till bilen, jag skaffade henne en bädd, jag köpte nytt halsband och bättre mat. Hon har fått godis, hon har fått hundleksaker och hon har fått kärlek men pga min fibromyalgi och Ehler Danlos fungerar det helt enkelt inte.

Vissa nötter som kan jämföras med riktiga hillbillies förstår inte detta utan tror att de ska kunna bättre än jag.

OM jag ännu varit hemma med sjukersättning kanske tiden hade funnits för att rehabilitera denna hund som behöver en fast hand - men näää min hand hade inte varit speciellt fast även om tiden funnits...

Mitt mål är fortfarande hund men i mindre variant. Kanske en sådan här Engels springer spaniel?? Eller två?


Det återstår att se. MEN jag är uppvuxen med hund och jag har varit dagmatte i över tio år. NOG borde jag veta ett och annat och om inte annat kunna avgöra om hunden är rätt för mig??? Angel fick det bättre här än hon någonsin haft det innan och det gör mig ont att veta att hon kanske kommer tillbaka till det hon hade innan men jag kan inte längre ge av mig själv.
Kanske en annan ras - inte kanske utan mycket väl kan en annan ras passa oss mycket bättre.

Soon to be a real dog owner maybe... The one´s who live then can tell the storie... true or false... good or bad...

natti från trött Jenny som avnjutit fin helg med kära Exet och barnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar